Badat i Älgsjön

Idag var det så fint väder så jag åkte till Älgsjön med hundarna så de fick bada. Vad underbart det är att ha bil! Måste skaffa en egen snart, vilken frihet det är (har lånat mammas nu)! Det var helt perfekt för hundarna att bada där, de hade ju sagt att Nalle älskar att bada och det var minsann ingen överdrift. Han blev jätteglad när han såg vattnet och gick i direkt. Sen simmade han ut och hämtade badleksaken som jag hade med mig, tokroligt tyckte han! Jag hade spårlinan på honom för säkerhets skull eftersom jag inte känner han så bra än, men den besvärade honom inte alls. 🙂

IMG_1358

IMG_1360

IMG_1361

IMG_1367

IMG_1365

IMG_1372

IMG_1376

IMG_1383

IMG_1388

Maja tog det lite lugnare hon, strosade mest runt på grunt vatten. Men jag är ändå nöjd med att hon faktiskt går i vattnet utan att jag tvingar henne. Hon fick också hämta leksaken några gånger. 🙂

Om pudelliv

Den här bloggen handlar om storpudeln Maja, mellanpudeln Manta, Golden retrievern Nalle och matte Annika.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Badat i Älgsjön

  1. Bianca skriver:

    Åh va härligt det ser ut! Blair har en såndär badring som Nalle håller och hon är helt besatt av den, det är hennes favoritleksak alla gånger.

  2. Sussi skriver:

    Vad har hänt sen ni badade i älgsjön då?

Lämna en kommentar